miercuri, 12 noiembrie 2014

Aş face orice pentru iubire (I'd Do Anything For Love)

Dacă aş avea iarăşi douăzeci de ani,
dacă aş mai crede că iubirea nu moare,
dacă n-aş fi văzut-o strivită sub bani
sau sub orgoliu şi nepăsare,
dacă aş mai visa cu ochii deschişi
la Feţi-frumoşi călarind sălbaticii cai,
dacă m-ar mai fermeca albastrul din irişi
sau cuvinte de drag şi florile de mai,
dacă n-aş şti că jurămintele mint,
că mereu e o vreme, cum suntem şi noi,
că mai des am tânjit după-o vorbă de-alint
şi am dat mai mult decât am primit înapoi,
dacă aş trăi într-o lume perfectă
în care unu plus unu tot unu-s câteodată,
mi-aş trăi viaţa într-o discotecă,
aş asculta doar o melodie şi-ar fi adevărată:



Aş face orice pentru iubire.
Aş alerga până-n iad şi-napoi.
Aş face orice pentru iubire.
Nu te-aş minţi până-n vremea de-apoi.
Dar n-am să uit niciodată cum
îţi simt sufletul în clipa de-acum.
O, nu, n-aş putea...
Aş face orice pentru iubire,
dar nu voi face aceasta.
Nu, nu voi face aceasta.

Nu e uşor câteodată,
câteodată nu e greu deloc,
câteodată nu ne e nimic,
iar zilele acelea par nesfârşite.
Câteodată respiri foc,
eşti cioplită din gheaţă câteodată,
câteodată nu semni cu nimic
din ce-am văzut înainte
ori voi vedea vreodată.

Poate că sunt nebun, dar e nebunesc şi adevărat,
mă poţi salva numai tu, nimeni altcineva nu m-ar fi salvat.

Cât timp planetele se rotesc,
cât timp stelele strălucesc,
cât timp visurile ni se împlinesc,
să crezi că aş face

orice pentru iubire
şi-ţi voi fi alături până la ultimul act.
Aş face orice pentru iubire,
aş jura, aş pecetlui un pact,
dar nu m-aş ierta vreodată
dacă n-aş merge până la capăt seara aceasta.
O, aş face orice pentru iubire,
dar nu aceasta.
Nu, nu voi face aceasta.

Aş face orice pentru iubire,
orice ai visat vreodată,
Dar nu voi face aceasta.

Mă rog pentru tăcere câteodată,
câteodată mă rog pentru sufletul tău,
câteodată mă rog la un singur zeu:
sex, tobe şi rock’n’roll.
Mă golesc de simţire câteodată,
câteodată nu mai am niciun control,
câteodată mă pierd în dansul tău
şi-n tunetul ce se prăvale greu.

Poate că sunt un singuratic, de-atâta sunt bun;
e singura promisiune pe care-o mai pot ţine acum.

Cât timp roţile se învârtesc,
cât timp focurile ard,
cât timp rugile tale se împlinesc,
să crezi că aş face

orice pentru iubire.
Ştii că e o promisiune adevărată.
Aş face orice pentru iubire
şi n-aş da înapoi niciodată,
dar n-aş face nimic mai bine
decât aş face pentru totdeauna cu tine.
O, aş face orice pentru iubire,
dar nu aceasta.
Nu, nu voi face aceasta.

Aş face orice pentru iubire,
orice ai visat vreodată,
dar nu voi face aceasta

Am să te visez în fiecare noapte toată viaţa mea.
Altfel n-aş putea.
O, aş face orice pentru iubire,
dar nu aceasta.
Nu, nu voi face aceasta.

Ai să mă ridici? Ai să mă ajuţi pe cale în jos?
Ai să mă scoţi din oraşul acesta păcătos?
Ai să-mi încălzeşti puţin lumea, s-o faci un loc mai frumos?

Pot să fac aceasta...

Ai să-mi păstrezi sufletul curat? Ai să mă ţii sub aripă?
Sunt sătul de alb şi negru... Poţi să-mi colorezi viaţa în pripă?
Poţi să mă întinereşti măcar cu o clipă?

Pot să fac aceasta...
O, nu, pot să fac aceasta.

Ai să faci o vrajă cu mâinile tale, dintr-o singură pasă?
Din fire de nisip un oraş de smarald are să-ţi iasă?
Poţi să-mi dai ceva ce-aş lua acasă?

Pot să fac aceasta...

Orice fantezie îmi va fi împlinită?
Când mă aprind, ai să mă stingi cu apă sfinţită?
Ai să mă duci pe unde nu m-a dus întâmplarea neistovită?

Pot să fac aceasta...
O, nu, pot să fac aceasta.

După o vreme ai să uiţi de tot şi de toate.
Am fost o întâmplare scurtă-n miez de vară, un moft de-o noapte,
şi ai să crezi că-i timpul să-ţi vezi de viaţă mai departe

N-am să fac aceasta...

Ştiu cărarea aceasta, am mai mers pe ea.
Se va alege praful şi vom cădea.
Mai devreme sau mai târziu mă vei înşela.

N-am să fac aceasta...
Nu, n-am să fac aceasta.

Orice pentru iubire...
O, aş face orice pentru iubire,
dar nu aceasta.
Nu, nu voi face aceasta.

A devenit un obicei ca Eddie să ne inspire cu câte un cântec la fiecare nouă propunere pentru jocurile Clubului celor douăsprezece cuvinte. E un obicei în devenire ca eu să mă joc cu versurile acelei melodii punându-le rime în limba noastră. Aceasta pentru că Eddie alege, una după cealaltă, cântece dragi mie, melodii pline de har ale căror versuri spun poveşti, mărturisesc dorinţe şi visuri ce ating suflete.

2 comentarii:

  1. Trebuie să credem, nu-i aşa? Câţi mai sunt cei care cred? Câţi mai suntem cei care mai credem? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că e cel mai curat ideal al omenirii. Din păcate lumea n-a fost şi nu e un loc stăpânit de curăţenie... Poate cândva, în viitor, va fi. Speranţa rămâne. :)

      Ștergere